Beestenboel... - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Beestenboel... - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Beestenboel...

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

25 Maart 2010 | Australië, Sydney

Australie is een mooi land. Mooie natuur en ruimte. Dit heeft de flora en fauna op dit eiland goed de kans gegeven om rare dieren te ontwikkelen. Giftige slangen, dodelijke spinnen en ander (on?)gedierte. Afgelopen jaar in West Australie al gezwommen in meertjes met zoetwaterkrokodillen, no worries. Langs zoutwaterkroko’s gevaren, not a problem.

In onze voortuin zien we sinds kort een ‘bearded dragon’ (http://en.wikipedia.org/wiki/Pogona). Geheel goedaardig en geinig beest, dat er wel erg droog uitziet.

Laatst was ik ‘s nachts even wakker en liep door een verduisterde woonkamer. Een grote vieze spin! We zijn al niet meer bang voor de hooiwagens en kleine spinnetjes, maar deze zag er vies uit. Een prijs in het verschiet voor diegene die weet te raden welke spin dit is.

Verder kwam ik laatst in ons kantoor tussen de mappen een eng aandoende lizard tegen. Na enig denk- en speurwerk bleek dit een ‘blue tongue lizard’ te zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-tongued_skink). Dit zijn ook goedaardige beesten voor mensen (tenzij je ze irriteert) met een blauwe tong om aanvallers af te schrikken. Ik was een beetje een aanvaller, was in ieder geval even geschrokken. Dit beest eet muizen enzo op.

Dit klinkt allemaal wellicht heldhaftiger dan het is, maar het is een interessant gebeuren. Deze beesten die ik tegenkwam in en om het huis zien er enger uit dan dat ze zijn. Het meest vervelend en pijnlijk, jeukerig zijn de muggen en kleine mieren (de grote mieren vallen wel mee). De laatste tijd erg veel muggen, reuze irritant.

Goed, waarschijnlijk zijn we hier nog niet lang genoeg geweest om echt enge beesten onder onze veranda tegen te komen, zoals onze vriend (nog-hoger? op-de-schommel-)Joep wel heeft beschreven, zie: http://picasaweb.google.com.au/boringpictures/Animals#

(zie voor ons bezoekje aan hun ook: http://picasaweb.google.com.au/boringpictures/BBQAtMcLeanRidge?authkey=Gv1sRgCIq58sCmmp30tgE&feat=embedwebsite#

Toch een paar foto’s van onze eigen avonturen:

of nogmaals dit leuke beestenfilmpje:

• 25 Maart 2010 - 20:46

Jan:

Ik denk dat het een brown huntsman spider is. Lekker laten jagen; minder mugjes en vliegjes! ;-)
    Die lizard in je kast is wel bizar zeg!

• 26 Maart 2010 - 13:32

Amy:

jakkes wat bizar z'n lizard in je kast te vinden,wel apart hoor zo'n logee in huize Frank! Het filmpje is erg leuk,veel plezier dit weekend,groet alle bekende maar.

• 26 Maart 2010 - 20:52

Larissa:

jakkie! hoe heb je de blue tongue er weer uit gewerkt? Nou aan 'huisdieren' geen gebrek voor Gijs
    groetjes, larissa

• 28 Maart 2010 - 12:13

Annie:

ik zou die lizard toch niet graag tegenkomen, stel je voor 's nachts in het donker dat je er op stapt of zo. Dan zal hij toch wel van zich afbijten.Of je kruipt in bed, ligt daar zo'n lizard.
    Ja, je woont in Australie of niet hè.
    Apart hoor al die exotische dieren. Zat die lizard in de kelder aan de vloer te zien?
    Enig ook weer het filmpje.

• 28 Maart 2010 - 12:49

Annie:

Ik heb nu al die foto's van Joep eens bekeken.
    Wat een prachtige en bijzondere foto's zeg.
    Allemaal zo duidelijk in close-up genomen.
    Is hij bioloog of fotograaf? Of is dat zijn hobby.
    Hij woont er zeker al langer omdat hij zoveel bijzondere dieren is tegengekomen in en om zijn huis.