Wakeboarden - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Wakeboarden - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Wakeboarden

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

26 Februari 2010 | Australië, Sydney

Wat is dat nou weer? Een week boarden? De jongere generatie snapte het al natuurlijk:
waterskien, maar dan op een snow- of skateboardplank. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wakeboarden

David moest weer eens met de Redcliffe NL mannen op pad en het werd dit typische vrijgezellen uitje. Een dag op het water in Bli Bli aan de Sunshine Coast (http://www.suncoastcablewatersports.com/), een uur rijden van ons vandaan. Het is een aangelegd meer met een kabelbaan alsof je op de skipiste bent, waarachter je over het water wordt voortgesleept op waterski’s, wakeboard, knieboard of gewoon erachter bungelend…

Met 6 man in de Prado van Eric, die om 8 uur ‘s ochtends ‘per ongeluk’ de afslag miste naar de zelfgemaakte kroketten van de Amsterdamse bakker Gerbrand.

Het wakeboarden begon voor mij met ‘kneeboarden’, welke een makkelijke start bleek. Vervolgens heb ik de hele dag geprobeerd te wakeboarden. Dit bleek niet makkelijk en ik kwam dan ook niet verder dan 5 meter… Het ging sommige anderen wat beter af.

Het was wel dikke pret en ik heb nog een week kunnen nagenieten van de kramp en stijfheid in het bovenlijf. De eerste werkdagen geen chirurgische verrichtingen door mij…

Lachu man, op naar het paintballen.

Zie een spectaculair filmpje van ons op youtube:

of wat foto’s: http://picasaweb.google.com/Annemarijefrank/Wakeboarden?feat=directlink
maar zie hier voor wat spectaculairdere plaatjes:

• 26 Februari 2010 - 12:13

Larissa:

Super gaaf natuurlijk zeker het filmpje
    dag, Larissa

• 26 Februari 2010 - 14:05

Carella:

Wauw, dat ziet er spectaculair uit!!! Lijkt me erg cool om te doen. Zo te zien hadden jullie alleen helaas geen zonnetje. David, gaat het weer een beetje met je spierpijn? Kan je alweer beginnen met je ingrepen. Erik moet het wel vaker gedaan hebben..... dat ziet er erg mooi uit. Lieve Anne en David, alvast een prettig weekend en erg leuk om weer iets van jullie te horen.

Lfs, Carella

Ps: Anne- Marije, volgende keer ga je ook meedoen met de mannen he?? Ha ha...

• 26 Februari 2010 - 14:44

Amy:

Dat vergt nog wel enige uren oefenen,wel super stoer hoor!
    leuk filmpje en ook leuke foto's.

liefs,
    Amy

• 26 Februari 2010 - 21:21

Rutger:

David, je ziet het nu al, alle dames worden wild als je alleen al 2 seconden op een triplex plankje staat. I know you can do better........oh je mag alleen nog maar verfschieten van Anne?

• 03 Maart 2010 - 00:05

Mieke:

superleuk!!
    dat ik dit aan de andere kant van de wereld mee mag maken......geweldig jongens!
    lieve groet uit linschoten