SOLD ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu SOLD ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

SOLD !

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

10 September 2009 | Australië, Sydney

Deze site is al lange tijd stilgeweest. Zo lang dat we van de webbeheerder de vraag kregen of we ergens op een verre hoge berg zaten…

Maar nee, regelmatig waren we ‘lokaal’ te vinden op ons strand of ergens in de buurt als er weer eens een huisinspectie was. Het huis dat we nu huren stond al enige tijd te koop (sinds de dag voor de geboorte van Gijs) en dit betekende regelmatig mensen over de vloer, aan het eind zelfs om de dag zo’n beetje. Niet fijn, want eigenlijk wil je dan ook niet thuis zijn en zeker niet net als Gijs dan toe is aan een (borst)voeding. We hebben nog overwogen zelf een huis of dit huis te kopen, maar dit werd ons toch wel erg lastig gemaakt, als allochtonen.

Ondertussen had David het Australische huisartsexamen half augustus. Dit is een zwaar examen, waar hij al een paar weken vroeger voor op stond om te studeren en de 2 weken voor het examen had vrijgenomen. Dat zit er nu weer even op en indien dit deel gehaald is, mag hij eind oktober het 2e deel doen… pfieeuw; spannend want het was behoorlijk pittig! Als dat dan gehaald is, is hij officieel Australisch huisarts met meer vrijheden en inkomen, ook meer sociale voordelen en zicht op permament visum! Schrik niet, dit alleen om makkelijker hypotheken enzo te kunnen afsluiten.

Verder hebben we enkele controles in het North West Private Hospital gehad na de borstoperatie van Anne Marije (zie vorige stukje op deze site). De wond heelt goed. Dus we hoeven in principe niet meer terug te komen. Gelukkig maar!

Anne Marije heeft haar werk bij de Duyfkenschool sinds half juli weer opgepakt. Dit betekent lesgeven op donderdagmiddag, dit voorbereiden en de coordinatortaken van de hele school gedurende de rest van de week. David heeft dan pappadag op donderdagmiddag om Gijs te vermaken.

Naast al deze drukte hebben we gezellig een aantal gasten over de vloer gehad, zoals Arjen&Danielle met hun zoon Nicolaas; Claudia&Boris; maar natuurlijk ook de trotse opa’s en oma van Gijs, ouders van Anne Marije en de vader van David.

Goed nieuws is dat ‘ons huis’ verkocht is en de ellendige inspecties en open huizen na 4 maanden voorbij zijn. Op een gegeven moment zagen we op ons bord in de tuin ‘sold’ staan, dus klaarblijkelijk was het verkocht. Het was nu nog even spannend voor hoe lang we zouden kunnen blijven en wat ze met de huurprijs gingen doen. Maar gelukkig hebben we vandaag de huurcontracten weer getekend met gelijke prijzen en contract tot eind mei 2010 ! Jippieeeee. Lekker de zomer door in dit huis waar we nog erg prettig in wonen. We gaan lekker genieten van het zwembad in de tuin en het deck. Na onze reis in december naar Nederland zien we wel verder met onze behuizing. Daar hoeven we ons voorlopig niet druk over te maken!

Volgende week komt (schoon)broer Folkert aan. Met hem gaan we 2 weken naar de Kimberley’s in West Australië. Dit wordt een uitdagende trip in outback Aboriginal Australië. Omdat we daar grotendeels zullen gaan kramperen, hebben we afgelopen weekend maar geoefend. Met Ellen, Marcel en Rick zijn we naar Rainbow Beach, in de buurt van Noosa aan de Sunshine Coast gegaan om op een idyllisch stuk strand te scheuren en lunchen, maar ook een stukje hobbelig pad. Dit om te zien hoe dit allemaal gaat met Gijs. Dit was erg nuttig, maar vooral ook leuk en mooi. Onze nieuwe tent opzetten was even wennen, maar het is een prima ding. De tent/kinderkot van Gijs was wat makkelijker opzetten. In 3 seconden gedaan. Hij heeft er heerlijk in geslapen en gespeeld, vrij van rare beesten, muggen en UV-straling. Aan het campingontbijt op de zondag had David zijn eerste (Australische) vaderdag! Gijs was zo attent dat hij al cadeautjes had meegenomen: een Jeep pet en Jeep sleutelhanger met flesopener… superrrrr.

Mocht je denken “wie of wat is die Gijs?”, zie http://gijsfrank.blogspot.com

Voor wat leuke prenten:

• 10 September 2009 - 13:52

Carella:

Ha die David en Anne,

Leuk weer een berichtje van jullie! David van harte met het behalen van je examen. Erg knap, ozzie arts. En Anne, hoe bevalt het lesgeven weer? Wat een gedoetje met jullie huis. Nu, voorlopig rust. Veel plezier in de Kimberley's ... schijnt erg mooi te zijn!! Geniet veel en tot december. IK verheug me erop en de poffertjes zijn al klaar en warm. Ha ha...

Lfs. Carella

• 10 September 2009 - 16:11

Amy:

Ha,daar was dan weer eens een berichtje op deze site!! Wat een knollig zicht die Gijs in zijn kinderkot,leuk hoor. Nu straks genieten van het vakantiegebeuren,van een mede "curveiste " hoorde ik dat het daar paradijselijk mooi moet zijn maar...bloed en bloed heet,dus.....bescherm je goed en vooral Gijs met zijn nog tere baby huid.
    Fijn dat jullie nog tot mei de tijd hebben om naar een ander huis te kijken, tot mails/skyps voor jullie vertrekken,sterkte nog met de laaste week.
    liefs,
    mam/oma/Amy

• 13 September 2009 - 10:48

Annie:

Ziet er allemaal gezellig uit dat kamperen met de dochter van Mia en gezin.
    Leuk al die foto's.
    En ook leuk dat tentje voor Gijs.
    Fijn dat jullie in jullie huis kunnen blijven voorlopig.
    Geeft wel een rustig gevoel.
    Alvast een hele prettige vakantie volgende week.

• 14 September 2009 - 11:33

Machteld:

Hoi boffers,

Wat hebben jullie daar toch een prachtig leven, om jaloers op te worden. Heb genoten van de foto,s en fimpjes van Gijs. Wat is hij gegroeit en lachen dat hij doet! Wat is het toch een rijk bezit zo'n kindje. Heerlijk dat jullie nog zolang in het huis kunnen blijven!Geniet van de vakantie met Folkert er bij die zo om 14 uur vertrekt. Zal eens kijken of hij op tijd de lucht in gaat. Heel veel liefs voor jullie allen

• 14 September 2009 - 22:36

Mieke:

ik ben blij weer van jullie te horen......
    en het gaat goed zo te zien! mieke is inmiddels oma-miek van een mooi en gezond kereltje genaamd alec........fantastisch