Jeehiheep! - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Jeehiheep! - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Jeehiheep!

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

11 Juni 2009 | Australië, Sydney

Het is winter, het kwik zakt tot 5grC ’s nachts. En dat is koud want de huizen hebben hier geen centrale verwarming, dus het is ’s nachts en ’s ochtends stervenskoud. Niet echt lekker om dan midden in de nacht 2x op te moeten om te borstvoeden…

Winter betekent ook griepseizoen dat nu zo’n beetje gaat beginnen. Met dank aan de zogenaamde swine flu denkt nu iedere persoon in Aussie dat ‘ie een fatale ziekte heeft. Nou heeft het hier ook al bijna epidemische vormen aangemonen, dus niet helemaal onterecht. 95% van mijn consulten betreft dan ook griepverschijnselen momenteel.

Afgelopen weekend was een ‘lang weekend’ met Queens Birthday op maandag als nationale vrije dag (niet dat ze in Engeland hier een vrije dag voor hebben…). Dus een goede reden om leuke dingen te doen. Ik heb nog wel gewerkt op zaterdag en maandag, maar op zondag was het een stranddagje uit met Joep, Kerry en hun kids Jake en Lily. Zij wonen in Brisbane en Joep heeft zowaar het licht gezien en een nieuwe Jeep Cherokee gekocht. Jeehiheepieee! Weer een vriendje erbij. Deze nieuwe 4WD moest natuurlijk getest worden dus zijn we naar Bribie Island gereden, 45minuten rijden ten noorden van ons. We hebben het hele stuk berijdbare strand gereden en halverwege onze picknick gehouden met beugeltje Grolsch! We hebben onze Jeeps bewonderd, door kleine stroompjes gereden en in wat mul zand laten spelen… lekker hoor. Het weer zat ook mee met stralende zon en aangenaam tempje.

Het was een lekkere “winterse” stranddag. Ook voor Gijs was de strandlucht erg goed, want hij sliep hierna zowaar 7 uur aan één stuk door!

“It’s a Jeep thing, you wouldn’t understand”

Kijk maar: http://picasaweb.google.com/Annemarijefrank/Jeehiheeep?feat=directlink

Of zie het verhaal van Joep en Kerry:

• 11 Juni 2009 - 14:47

Annie:

Heerlijk hè, in de winter aan het strand.
    En dan zo'n mooi weer.
    Weer genoten van de foto's.
    Is Joep Nederlands en Kerry Engels?

• 11 Juni 2009 - 22:42

Mieke:

het leuke leventje gaat gewoon door, net of Gijs er altijd al bij is geweest, wat een lekker jochie!

• 12 Juni 2009 - 07:55

Sacha:

Hihihi..dat wordt dus iedere avond een jeep-ritje voor een nachtrust van 7 uur....

XX

• 12 Juni 2009 - 10:18

Ilona:

Hallo, dus jullie hebben het koud?? Redmer klaagt ook al:-( Nou hier in NL schijnt zowaar het zonnetje en is het best lekker weer! Ik heb vandaag zelfs een rokje aan en mijn slippertjes. Gijs heeft lekker een warme muts op zie ik. Ik ben trouwens heerlijk aan het genieten hier in NL. Ben naar concert geweest van Guus Meeuwis in het Abe Lenstra stadion in Heerenveen en mijn papa werd v/d week 70! En nog allemaal andere leuke dingen. Succes met de flu en alle zieke mensen daar. Liefs,Ilonax

• 12 Juni 2009 - 11:17

Carella:

Ha die David,

Leuk dat je zo kunt genieten van je jeepie. Echt, een jongens "droom". Ha ha..
    Vindt Anne Marije het ook allemaal nog leuk.
    Sterkte met de griep-golf!!! En groetjes aan Anne en Gijs.
    Ps. Jullie kunnen de jeep ook op Fraser Island uitproberen!!
    Gr. Carella