Wat doen we verder zoal… - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Wat doen we verder zoal… - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Wat doen we verder zoal…

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

31 Mei 2009 | Australië, Sydney

We houden ons natuurlijk goed bezig met alle Gijs dingen, maar verder staat ons huis nog steeds te koop, ben ik bezig geweest met een assessment om het Australische huisartsexamen te mogen doen en is het hier einde herfst met wat koelere en ook natte dagen.

Er zijn nog maar een paar bezichtigingen geweest en ondanks de lekkages hier in huis, is het open-huis afgelopen zaterdag toch doorgegaan. We waren niet thuis (David werken en Anne wandelen met Gijs), dus we weten niet of er veel geweest zijn. Het lijkt toch niet echt storm te lopen, maar ja, er hoeft maar 1 gek te zijn die het wil…

Anne doet tussen het voeden door de was en boodschappen; David is gewoon aan het werk. Best druk met veel verkoudheden en zogenaamde griepjes, bij mij nog geen varkensstaartjes gesignaleerd. De swine flu is in Australië al heel veel vastgesteld, vooral in een andere staat: Victoria. Veel mensen komen wel vragen of ze het misschien kunnen hebben. Ook word ik overladen met papierwerk en protocollen over de swine flu.
De echte griepgolf moet hier nog beginnen en vanaf morgen is het officieel winter, dus nog wel meer zieken te verwachten. Het heeft de afgelopen weken best wat geregend, maar nu zijn de dagen weer wat zonniger, met af en toe een buitje.

Verder had ik het grote hangijzer: “de assessment” als blok aan m’n been. Vlak voor kerst afgelopen jaar had ik het al ingestuurd om het huisartsexamen te mogen doen en indien gehaald: meer onafhankelijkheid en meer (lees: gelijkwaardig) verdienen. Het was na 3 maanden teruggestuurd dat het niet compleet was. Allemaal bureaucratische rompslomp. Medisch inhoudelijk is het allang goed, alleen moest ik nog allerlei briefjes van collega’s hebben (7 in totaal) en moest de layout anders en dergelijke. Het heeft door e.e.a. nog wat vertraging opgelopen en om nu niet weer dat examen mis te lopen ben ik er afgelopen week weer tijd voor gaan vrijmaken en heb ik allerlei mensen geactiveerd om briefjes voor me te schrijven. Ook hulp van (Nederlandse) collega’s die hun papierwerk afstonden om te gebruiken. Afgelopen vrijdag is het dan met een vloek en een zucht op de bus gegaan: 130 pagina’s onzin in drievoud. Hopelijk accepteren ze het dit keer wel en is het nog op tijd om dat examen te mogen doen. Begrijp het goed: hiermee mag ik het examen slechts doen, ik heb het papiertje dus nog niet…

Was deze ellende net de deur uit, kom ik erachter dat mijn registratie over 3 weken verloopt… Hiervoor moet je (natuurlijk) ook weer papierellende produceren (elk jaar opnieuw). Dus daar kan ik nu achteraan, hopelijk op tijd, anders ben ik na 17 juni een tijdje vrij.

Zie voor mijn registratie frustratie : http://picasaweb.google.nl/Annemarijefrank/WatDoenWeVerderZoal?feat=directlink


Zie de website van Gijs:
http://gijsfrank.blogspot.com

  • 31 Mei 2009 - 15:41

    Annie:

    Wat een vreselijk gedoe allemaal he.
    Hopelijk is het nu allemaal voor elkaar.
    Nu dus weer die registratie, je hebt in ieder geval wat te doen.

  • 31 Mei 2009 - 20:45

    Heribert:

    Amy en ik duimen voor je/jullie dat het nu
    lukt. Toi toi.

  • 01 Juni 2009 - 09:12

    Pffff:

    wat een toestand! Nou sterkte ermee!
    Hans en Folkert

  • 02 Juni 2009 - 08:03

    Gertjan:

    Nou David, nou nog een boek erover schrijven. Er zijn dunnere boeken :-)
    Ik help je hopen dat je nu zonder problemen mag meedoen.

  • 02 Juni 2009 - 21:02

    Carella:

    Ha die David,

    Bedankt voor je up-date. Interessant om te lezen. Maar wat een rompslomp allemaal... ik zou er knetter van worden. Ik wens je dan ook veel sterkte met al je administratieve taken. Hopelijk gaat het lukken! Groeten aan iedereen daar.

    Gr. Carella

  • 03 Juni 2009 - 11:48

    Machteld:

    O,David, wat een gedoe zeg ik wens je alle sterkte toe want dat heb je wel nodig.En ik hoop,dat je je examen kan doen. Leuke foto,s van Gijs hoor Veel liefs voor jullie beidjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David en Anne Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 132253

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2007 - 12 Augustus 2011

Ons avontuur

Landen bezocht: