Vakantie in eigen land! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Vakantie in eigen land! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in eigen land!

Door: David en Anne

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

13 Januari 2010 | Nederland, Utrecht

Het is een tijd stil geweest maar we hebben het dan ook ‘erg druk’ gehad met vakantie houden.

David had natuurlijk de problemen met de immigratiedienst (klinkt lekker) vanwege de verandering van werkgever en was gedwongen te stoppen op de nieuwe praktijk. Ook al moest er het e.e.a. voor het nieuwe visum geregeld worden, dit betekende toch een verlenging van de reeds geplande vakantie. Dit betekende ook lekker meer tijd voor Gijs (http://gijsfrank.blogspot.com).

Er was even sprake van dat onze trip naar NL afgezegd moest worden; dit was echter geen optie voor ons en ons werd 3x verzekerd dat het visum geldig was voor reizen. We zijn uiteindelijk Australië ook weer terug ingekomen en een warm welkom geheten door de douane en de Australische zomer. De dag na terugkomst is ons nieuwe visum goedgekeurd en zijn we weer legaal aan het werk, David in zijn nieuwe praktijk in ‘De Burp’. Ondertussen is David ook officieel Fellow geworden van de Royal Australian College of General Practitioners (dit betekent geregistreerd Aussie Doc) en met nog een beetje extra papierwerk verdient hij ook navenant sinds een paar dagen. Erg fijn. Niks meer in de weg voor een permanent visum!

Maar goed, de vakantie…

3,5 week op pad met Gijs erbij. Op de dag van vertrek nog een duik in ons zwembad genomen bij 30grC temp, stapten we in het vliegtuig voor een lange vlucht. Na een overstap van een volle dag in een hotelkamer op Kuala Lumpur kwamen we aan in koud NL, opgewacht door ouders.
Het duurde even, maar na een tijdje wende het wel: “Gijs is er!! …….. en Anne Marije en David ook trouwens…,” een veel gehoorde kreet tijdens deze vakantie. Het was leuk veel mensen, onze familie weer te zien en om onze geweldig knappe en goedlachse zoon te showen aan iedereen. Eenkennig was hij niet. ‘s Nachts wel: hij kende alleen ons bed om in te slapen, veilig tussen ons in.

We hadden een vol schema waarin we probeerden velen overdag te zien om ‘s avonds rust te creëren bij opa’s en oma’s. De familiefeestjes waren erg geslaagd, erg gezellig ook! We hebben nog wat vrienden gezien ook en dat was een feest. We hebben een enkeling opgezocht en we gaven een borrel in de erg leuke Harbourclub in Utrecht en later nog in de Winkel van Sinkel. Reuze goed hoeveel mensen nog kwamen ondanks het extreme winterweer dat ons mooi trof. Dik pak sneeuw, openbaar vervoer ontwricht en wegen bijna onbegaanbaar. Mooi maar onhandig.

Het was enorm bijzonder en leuk om ook alle nieuwe en ouder geworden kids te zien van onze familie en vrienden. Goh, dat was toch wel de grootste verandering in bijna 2,5 jaar tijd… Neefjes en nichtjes die muziekinstrumenten spelen, vriendenborrel met kindercrèche erbij, erg gezellig!

Verder bleek NL eigenlijk onveranderd vertrouwd. Ongeveer het eerste dat we zagen waren de Leenbakker en de Gamma. De HEMA was ook niet echt anders en toch minder bijzonder dan het lijkt als je in Oz bent. De auto’s rijden nog steeds aan de verkeerde kant van de weg. En de puntzak friet met, bitterballen, bruin brood met oude kaas of Calve pindakaas, zoute haring en ossenworst smaken toch wel erg goed… Ook de pita gyros van El Greco op vrijdagnacht scheen onveranderd lekker te zijn geweest, maar David kan het zich alleen nog maar herinneren van de droge knoflookmond de ochtend erna...

Utrecht is nog steeds een prachtig stadsie woar. Slenteren langs de grachten onder het luiden van de domklokken op weg naar heerlijke appelbollen was erg genieten. Hier komen we graag (terug).

Helaas voor Anne Marije geen schaatsen op natuurijs, maar heel fijn voor alledrie sleetje rijden in het bos en door de Utrechtse straten.

We vonden het heerlijk om ons NL weer te zien, vooral ook onze familie en vrienden met inmiddels steeds meer kids (er kan nog meer bij!). We maken de aussies jaloers met onze ‘white Christmas’ want dat kennen ze hier zo goed als niet. Heel bijzonder al die sneeuw en extreme winterweer. Het was wel donkerder dan we dachten. Het wordt eigenlijk nauwelijks licht!

Het was erg leuk en fijn dat we bij onze ouders hebben kunnen overnachten. Makkelijk voor ons, maar ook erg leuk om zo intensiever met elkaar te zijn en Gijs mee te maken. Dankjewel voor alle goede zorgen!
Ook alle vrienden bedankt voor de “Gezelligheid”. Onvertaalbaar.

Zie onze foto’s, ga er even rustig voor zitten (als je dat al niet deed voor dit verhaal):

picasaweb.google.com/Annemarijefrank/VakantieInEigenLand?feat=directlink

(sorry, maar het lukt niet om dit als direkte link te plaatsen dus copy-past de regel hierboven in je webbrowser en je komt op de foto site)

• 13 Januari 2010 - 13:12

Carella:

Ha die Anne en David,

Fijn dat jullie zo genoten hebben in het koude kikkerlandje. Ik vond het in iig fijn dat jullie er waren en leuk om jullie weer te zien/spreken.

Veel liefs, Carella

Geniet maar van het Ozzie weer. Hier is het erg koud.

• 13 Januari 2010 - 16:37

Willyswart1@hotmail.:

Leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad. Jullie knulletje is leuk en lief en niet eenkennig met zn "big smile". Geniet maar van hem. Lieve groetjes.

• 13 Januari 2010 - 20:15

David En Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg:

beste mensen,
    de fotolink werkt via deze site niet goed, maar bestaat wel! dus copy-paste de fotolink in je webbrowser en je komt op de foto's

• 14 Januari 2010 - 00:53

Ilona:

Wat een heerlijke Nederlandse foto's allemaal en wat een gezelligheid met jullie vrienden en familie :-) Volgens mij hebben jullie allemaal ontzettend genoten (inclusief Gijs!). Groetjes, Ilona

• 14 Januari 2010 - 13:57

Anja Alexander & Max:

Hi u3, great to read your update and news, congrats on your official ozzie doc title David! Sounds like you had a lovely trip, we ad a good one too to the UK, sorry to miss you this time but hopefully next time our paths will cross in Paris or NL. love us 3 xxx

• 14 Januari 2010 - 14:39

Larissa:

Leuk om alle foto's te zien!
    liefs, Larissa

• 15 Januari 2010 - 07:46

Jeanne Blom:

Het was heel leuk jullie
    in Woerden te zien.
    Wat een heerlijk mannetje is Gijs!
    Namens Suzanne heel hartelijk dank voor de
    luiers.Kan ze goed gebruiken! Voor jullie viertjes alle liefs en goeds in Australie