Goed nieuws, beter nieuws en slecht nieuws… - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu Goed nieuws, beter nieuws en slecht nieuws… - Reisverslag uit Sydney, Australië van David en Anne Marije Frank-Van Westervelt Sandberg - WaarBenJij.nu

Goed nieuws, beter nieuws en slecht nieuws…

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Anne Marije

30 November 2009 | Australië, Sydney

Vandaag was een bijzondere dag. Ik had de gewone patientafspraken, maar ik had me voorgenomen om vandaag de immigratiedienst weer te bellen en te vragen of ik nou eigenlijk wel of niet mag werken, alsmede vragen of reizen naar NL problemen zou opleveren.

Het slechte nieuws is dat ik niet zou moeten werken nu (er zijn ergere dingen in het leven). Het goede nieuws is dat reizen geen probleem moet zijn, aangezien ons visum nog wel geldig is gek genoeg, alleen niet met mijn huidige werkplek…
Ik heb nog wat andere adviezen ingewonnen en tot nader order werk ik niet, zie nog de laatste patienten die al geboekt zijn en ga bij diezelfde immigratiedienst, bij hun watchdog onderdeel aanvragen om uitzondering, zodat ik nog even kan werken. Dit schijnt met hunner gratie te moeten kunnen, maar voor hetzelfde geld is het een definitieve ‘Nee’ .

De aanvraag voor het nieuwe visum loopt en we proberen dit te bespoedigen.

En toen was het 1pm en kon ik de uitslag van HET examen vinden: GESLAAGD !!
Joepieee! Dus zowel het vorige onderdeel als het laatste in Townsville gehaald. Nu nog wat papierwerk doen (lig ik niet meer wakker van) en dan ben ik echt Aussie doc.

Nu kunnen we dus een permanent visum aanvragen… oh jee. Laten we het ze niet te lastig maken.

Ook nog een drukke dag met patienten gehad, dus pfieew...

  • 30 November 2009 - 09:15

    Amy:

    Gefeliciteerd,wat super joh,alleen wel jammer dat het een beetje overschaduwd is geworden door het gezeur van het visum...maar als ik het nu goed begrijp kunnen jullie nu gewoon komen en kan alles doorgaan!!
    Nu dus een echte Aussie doc!! Geweldige prestatie hoor,je lapt het hem toch maar...

  • 30 November 2009 - 09:34

    Agnes Verburgt:

    Hai hai,

    Gefeliciteerd David, goed joh dat je geslaagd bent
    Gezellig dat jullie binnenkort in Nederland komen.Tot gauw.

    Groetjes, Agnes.

  • 30 November 2009 - 12:34

    Hans:

    Nou, dat was wel ff schrikken met die papierwinkels!!! Gelukkig kunnen jullie dus wel naar NL komen! Wel lekker rustig beginnen met een nieuwe baan zo ;-)

  • 30 November 2009 - 13:12

    Ida:

    gefeliciteerd david!
    een hele prestatie weer!

  • 30 November 2009 - 13:46

    Rutger:

    Gefeliciteerd doc David! Ga je nu ook iedere dag met je Kaaimanboots aan naar het werk? Past wel bij een Aussie-Doc!

  • 30 November 2009 - 13:57

    Larissa:

    Gefeliciteerd!!!
    neem er een flinke borrel op!
    Liefs, Larissa

  • 30 November 2009 - 14:07

    Floor:

    En als het allemaal misloopt alsnog dan zeg ik SUE THE BASTARDS.
    Dat doe ik dan graag voor je tegen een vriendentariefje:), zonder enig kennis van het australische recht.

    Dag schatjes

  • 30 November 2009 - 15:18

    Arjen:

    Dat klinkt weer helemaal als een Department of Immigration-actie. Lekker simpel! Ik hoop dat alles snel goed komt. Moet toch lukken met zo'n diploma.

  • 30 November 2009 - 15:24

    Machteld:

    Hoera! gefeliciteerd!
    geweldig hoor. Al dat andere komt ook wel goed. Fijn dat je nu een permanent visum aan kunt vragen.hoef je niet meer bang te zijn dat je het vergeet. See you soon.

  • 30 November 2009 - 16:36

    Annie:

    Oók nog van Ben hartelijk gefeliciteerd.
    Bij ons telefoontje van vanmorgen ben ik dat natuurlijk weer helemaal vergeten.
    Liefs.

  • 30 November 2009 - 17:49

    Cath:

    Joepie, dan kan voor jullie het aftellen echt beginnen. Ik kijk uit naar jullie komst. En ja, natuurlijk extra naar mijn kleine nieuwste neefje.
    Liefs Cath

  • 30 November 2009 - 18:32

    Marjolijn:

    Hoi,

    Tjonge jonge wat een verhalen allemaal! Gelukkig kunnen jullie gewoon naar Nederland komen en is het examen gehaald. Goed man, Gefeliciteerd!
    Liefs Marjolijn

  • 30 November 2009 - 19:59

    Marianne:

    Fantastisch nieuws hoor! Gefeliciteerd David en wat fijn dat de reis en het visum doorgang vindt..stel je voor..! Even genieten van je prestatie nu he?!!
    liefs uit leusden

  • 30 November 2009 - 20:49

    Hanneke:

    Hoi David, gefeliciteerd! Wie zoet is krijgt lekkers.... ontzettend knap van je! We zullen een borreltje op je drinken, groetjes Hanneke

  • 30 November 2009 - 21:39

    Gertjan:

    HIP HIP HURRAYY!
    Fantastisch man!
    Game, set en match won.
    Ik vertrouw er op dat de rest ook goed sal kom.
    C y'all soon.

  • 30 November 2009 - 23:08

    Mieke:

    alles gelukt............
    super jongen!!
    je maakt het wel spannend

  • 01 December 2009 - 02:01

    Marjolein :

    proficiat fellow,
    wat betreft echt Aussie doc: we worden natuurlijk nog wel gediscrimineerd met het 10 jaar moratorium!
    maar dat is nu terug gebracht tot echt 10 jaar en niet 10 jaar vanaf je permanent residency

  • 01 December 2009 - 06:37

    Ilse:

    Wauw! Gefeliciteerd! Echt super dat je geslaagd bent. En die grapjes van immigration kennen we wel... Was vorig jaar sinds Siebe's geboorte ook ineens illegaal ;-)

  • 01 December 2009 - 21:32

    Carella:

    David, jij Aussie doc, van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma. Heel knap van je. Had natuurlijk ook niet anders verwacht.
    Veel sterkte met de papierwinkel en tot gauw. Gezellig.

    Lfs, Carella

  • 02 December 2009 - 16:29

    Mirjam En Wilco:

    He super joh! Gefeliciteerd, we drinken er hier een op je. En we zien jullie gelukkig binnenkort in Nederland.

    Liefs, Wilco en Mirjam

  • 03 December 2009 - 22:09

    Daan:

    Een pak van mijn hart dat je je examens nu allemaal gehaald hebt...pfff. Super gefeliciteerd.
    Wat een drama van dat visum. Veel succes met alles regelen! Blij dat we jullie toch mogen verwelkomen in Utrecht. Liefs uit donker Nederland.

  • 04 December 2009 - 10:19

    Riet Scholten:

    David, fantastisch dat je geslaagd bent.Als je in Nederland bent hoop ik het nog persoonlijker te doen. Riet

  • 29 December 2009 - 19:19

    Lotte:

    Hoi David,

    Ben je e-mail adres kwijt, maar kwam wel achter je website. Leuk om dit te lezen en nog gefeliciteerd met jullie zoon Gijs! Hier in Utrecht nog steeds alles goed,. werk nu intensief smaen met je 'oude'opleider Leo in kader van nierproject. Hoop dat je reis naar Nederland gewoon door kan gaan ondaks alle visa perikelen...ook eens interssant om aan die kant van de bureaucratie te staan ;-(
    groetjes Lotte Kleijer

  • 13 Januari 2010 - 13:10

    Carella:

    Ha die Anne en David,

    Fijn dat jullie zo genoten hebben in Nederland. WAt wil je nog meer....Ik vond het iig weer fijn om jullie te zien en te spreken.

    Lfs, Carella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David en Anne Marije

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 132260

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2007 - 12 Augustus 2011

Ons avontuur

Landen bezocht: